Julkaistu: 16.05.2016
Hiukan parempi optikkoliike. Lokakuussa 2013 sitten sellainen saatiin Rovaniemelle, kun Pasi Hiukka ja Taina Kangas perustivat Brilletin.
Lokakuussa 2013 Taina jaPasi päättivät ottaa työurallaan rohkean askeleen eteenpäin. Heillä molemmilla oli toki alalta vahva kokemus, mutta samalla selkeä näkemys siitä, mitä he voisivat meille lappilaisille tarjota. Syntyi optikkoliike Brillet, joka palvelee kokonaisvaltaisesti asiakkaitaan Koskikadulla keskustan ytimessä.
– Ketjuliikkeiden ongelmana on, ettei työntekijä tai asiakas pysty vaikuttamaan juurikaan valikoimaan, Pasi Hiukka tiivistää.
– Brilletin perustamisen myötä pääsimme ottamaan työuralta kertyneet positiiviset kokemukset mukaamme, ja luomaan jotain täysin uutta. Se näkyy tänä päivänä uniikissa kehysvalikoimassamme, jollaista ei Rovaniemeltä kilpailijoilta löydy.
Brilletin kehysmallisto tekee kieltämättä vaikutuksen. Materiaaleissa ja suunnittelussa on panostettu laatuun, joka nykymaailman menossa jää helposti taka-alalle.
– Käymme ahkerasti ulkomailla hakemassa kehysmessuilta uusia tuulia, ja pääsemme samalla keskustelemaan henkilökohtaisesti suunnittelijoiden ja valmistajien kanssa, Hiukka taustoittaa.
– Maaliskuun messuilta Milanosta tuliaisina sovimme yksinmyyntioikeiden Andy Wolf -mallistoon, johon pääsee syksyllä tutustumaan liikkeessämme. Asiakkaan näkökulmasta on erityisen tärkeää, että pystymme itse valitsemaan kehykset, ja tiedämme niistä riittävästi etukäteen. Voimme hyvillä mielin keskittyä löytämään jokaiselle lappilaiselle oman persoonallisen vaihtoehdon, jossa laatu on ykkösprioriteetti.
Useimmat eri mallistojen kehyksistä on käsin tehty, mikä lisää merkittävästi niiden käyttöikää. Halpatuotannon välttäminen on tietoinen valinta, sillä lopulta se tulee vain kalliiksi kaikille osapuolille.
– Tavoitteena on, että jokainen meillä asioiva lappilainen lähtee Brilletistä tyytyväisenä kotiin. Kun paikallinen yritys palvelee paikallisia ihmisiä ammattitaitoisesti, syntyy asiakassuhde, joka kestää terveellä pohjalla parhaimmillaan koko loppuiän. Meidän nuorin asiakas on ollut kuusikuukautinen vauva ja vanhin reilusti yli ysikymppinen. Siihen väliin mahtuu kaikenlaisia persoonia. Jokaisen optikkopalveluita tarvitsevan kannattaa ainakin käydä tutustumassa Brilletin valikoimaan.