Julkaistu: 21.11.2017
Kun Miliza Kimmel on perheensä kanssa käymässä Enontekiöltä, Hettasta asti Rovaniemellä, on heidän yksi pysähdyspaikoistaan optikkoliike Brillet. Viisihenkinen perhe on ollut yksi liikkeen kanta-asiakkaista jo muutaman vuoden ajan.
Hettassa asuvien Milizan ja Artturin perheellä on monen vuoden kokemus Brilletin asiakkaina.
”Mie en edes muista ennää, milloin tarkalleen mentiin ensimmäisen kerran. Minun 14-vuotiaalla pojalla Kasperilla on jo kolmannet lasit, ittellä myös ja isännällä toiset.”
Enontekiöläiselle viisihenkiselle perheelle silmälasien ja aurinkolasien valitseminen on muotoutunut mukavaksi perhehetkeksi.
– Koko lössillä ollaan oltu siellä sohvalla istumassa. Kun toinen on valinnut laseja, toiset ovat pelleilleet. Brilletissä on aina ollut mukava ilmapiiri, Miliza Kimmel kommentoi.
Ensimmäisen kerran perhe kuuli Brilletistä sosiaalisen median kautta.
– Kun me täältä lähemmä, niin useampi liike ollaan käyty läpi. Ratkaisevin tekijä meille on ollut asiakaspalvelu. Varsinkin jos menet yksin ostamaan silmälaseja eikä ole kaveria matkassa, on tärkeää, että ammattitaitoiset ihmiset osaavat katsoa, minkä tyylinen kehys käy millekin kasvolle.Kimmelin mukaan Brilletin väki tutustuu ihmiseen ensin ja käydään yhdessä läpi, mitkä ovat silmälasin käyttötarkoitukset.
– Ittekin kuljen paljon pipo päässä, kun olen päivähoidossa töissä. He katsoivat, että lasi ei ole kohtuuttoman leveä ja istuu lakin alle. Tarkastettiin, että lasit sopivat myös kasvoihin ja että kehys ei makaa poskipäiden päällä. On ollut myös ensimmäinen optikkoliike, joka on ottanut multa silmänpohjakuvat.
Perheen isä Artturi Alatalo huikkaa vaimonsa vierestä olleensa tyytyväinen siihen, että henkilökunta on rehellisesti sanonut, että nuo lasit eivät käy sinulle ollenkaan.
– Arvostan rehellisyyttä ja että osataan sanoa suoraan, että nuo eivät käy sulle, Alatalo kommentoi.Myös Kimmelin ja hänen poikansa Kasperin migreenitausta on osattu huomioida.
– On osattu katsoa, että linsseissä on sinivalon suodatukset ja kaikki mitä voi olla. Ei ole vain osta kolme maksa kaksi tarjousta vaan maksat laadusta, Kimmel kertoo.
Ongelmitta ei kaikki ole sujunut
Kimmel kertoo kokemuksesta, milloin lasit saapuivat kotiin ja ne eivät istuneet kunnolla. Perheen äiti päätti marssia liikkeeseen ja tutkia asian.
– Päästyäni Brilletiin, viilattiin niin kauan, että lasit olivat hyvät. Ei täytynyt tapella sen asian kanssa, että kuka tämän korvaa.
Myös toisen muiston perheen äiti jakaa, jolloin poika Kasper soitti reissun päältä ja sanoi puhelimessa: ”Äiti nämä lasit ei käy päähän ollenkaan”. Kimmel laittoi Messenger-palvelun kautta viestin Brilletiin ja kertoi tilanteen. Omistajat Taina ja Pasi Hiukka tulivat avaamaan liikkeen ovet sunnuntaina ja Kasper oli otettu sisään.
– Oli se mahtava, kun Kasper pystyi käymään paluumatkalla oikaisemassa lasinsa, eikä tarvinnut täältä asti lähteä. Niin mahtavaa asiakaspalvelua.
Kimmelin mielestä muutenkin lapsille löytyy hyvä valikoima kehyksiä ja myös pienikasvoisille.
– Poika oli aika pieni, kun sai ensimmäiset lasinsa. Nyt kun on murrosikäinen, on välillä aika kriittinen, mutta yllättävän tyytyväinen ollut. Myös miehellekin löydetty, vaikka hänellä on kapeat kasvot. Valikoimaa kyllä löytyy kaikille.
Perhe asioi suhteellisen usein Rovaniemellä, sillä heidän tyttärensä opiskelee kaupungissa. Myös muut Likiliikkeet ovat tulleet näin tutuksi ja perhe suosiikin niitä.
– Huomioidaan Likiliikkeet ja niistä meidän vakipaikat on kehkeytynyt. Likiliikkeestä muuten kuultiinkin Brilletin kautta, Kimmel naurahtaa.